Studije slučaja
Zadatak
Centar za primenjenu muziku Beograd angažovao je Earth PR za pripremu i realizaciju pionirskog istraživanja uvođenja i merenja uticaja originalne primenjene muzike za muzeje na muzejku publiku i komunikacione kampanje prema lokalnoj i internacionalnoj javnosti. Zadatak je bio da se organizuje kvalitativno i kvantitaivno istraživanje, dubinski intervjui sa ciljanim grupama kao integrisana medijska kampanja kako bi kombinovanjem digitalnih i klasičnih medija došlo do nove publike.
Šta smo uradili
Uz merenje jedinstvenih efekata originalno komponovane muzike za Muzej nauke i tehnike sa naprednim istraživačkim tehnikama i kombinovanjem digitalnih media kanala na internetu u interakciji sa klasičnim (štampanim, TV i radio) medijima uz ciljano oglašavanje na internetu uspeli smo da angažujemo publiku različitih godina i interesovanja. Od predškolaca, školaraca, studenata, slepih i slabovidih do ljudi u srednjim i zrelim godinama.
Rezultat
Istraživanje efekata primenjene muzike na muzejske posetioce osmišljeno je kao pilot projekat o efektima primenjene muzike za muzeje na razvoj muzejske publike, što doprinosi kreiranju održivog modela razvoja muzejske publike uopšte. Projekat u MNT u Beogradu je jedinstven i po tome što je po prvi put komponovana originalna permanentna muzika za kompletnu muzejsku postavku, pri čemu je ona emitovana neprekidno dva meseca, kada je i sprovedeno istraživanje njenog uticaja na muzejsku publiku.
Anketnim istraživanjem ispitani su stavovi o poseti i doživljaji tokom obilaska postavke u MNT – i to pre i nakon uvođenja muzike. Ispitano je ukupno 310 posetilaca MNT. Pored toga, realizovana su 22 dubinska intervjua nakon uvođenja muzike, kako bismo produbili saznanja o efektima muzike. Ispitani su predstavnici različitih starosnih grupa, kao i stručne javnosti (kompozitori, istoričari umetnosti i kustosi). Takođe su ispitani predstavnici grupe slepih i slabovidih (četiri ispitanika uzrasta 13-16 godina i troje odraslih). U najkraćem, rezultati istraživanja pokazali su da su opšti utisci o efektima muzike u muzeju slični kod svih grupa posetilaca: muzika upotpunjuje doživljaj u muzeju, opaža se kao deo celine i, u sadejstvu sa eksponatima i prostorom, pojačava utiske posetilaca. Efekti muzike se odražavaju i na emocionalnom (poboljšanje raspoloženja), i na kognitivnom (pojačana memorija, buđenje radoznalosti, širenje saznanja) i na ponašajnom planu (pokrenutost na igru i akciju).
Možemo i vama da pomognemo. Kontaktirajte nas već danas.
Klijent je rekao…
„Zahvalni smo kolegama iz EARTH PR koji su profesionalno realizivali deo istraživanja i medijsku kamanju u cilju prezentovanja projekta prema svim ciljanim javnostima”
Aleksandar Vl. Marković, predsednik Centra za primenjenu muziku Beograd